perjantai 8. helmikuuta 2013

MINÄ EN OLE MIES

Harold Norse(1916-2009)

Minä en ole mies, en voi ansaita elantoani, ostaa uusia tavaroita perheelleni.
Minulla on akne ja pieni penis.

Minä en ole mies. En pidä amerikkalaisesta jalkapallosta, nyrkkeilystä ja autoista.
Minä tykkään näyttää tunteeni. Minä jopa tykkään laittaa käteni
ystäväni olkapäiden ympärille.

Minä en ole mies. En näyttely roolia joka on minulle määrätty - roolia jonka loivat
Madison Avenue, Playboy, Hollywood ja Oliver Cromwell.
Televisio ei määrää käytöstäni.

Minä en ole mies. Kerran ammuttuani oravan minä vannoin että en
tappaisi enää koskaan. Luovuin lihasta. Veren näkeminen saa minut sairaaksi.
Minä tykkään kukista.

Minä en ole mies. Minä menin vankilaan vastustaessani asevelvollisuutta. Minä en tappele
kun tosimiehet hakkaavat minut ja sanovat minua homoksi. Minä en pidä väkivallasta.
       
Minä en ole mies. En ole koskaan raiskannut naista. Minä en vihaa mustia.
En tule tunteikkaaksi kun lippua heilutetaan. En ajattele että miten pitäisi
rakastaa Amerikkaa tai jättää se. Minä ajattelen että minun pitäisi nauraa sille.

Minä en ole mies. Minulla ei ole koskaan ollut tippuria.

Minä en ole mies. Playboy ei ole minun suosikkilehteni.
       
Minä en ole mies. Itken kun olen onneton.

Minä en ole mies. En tunne itseäni paremmaksi kuin naiset.

Minä en ole mies. Minä en käytä munasuojaa.

Minä en ole mies. Minä kirjoitan runoutta.

Minä en ole mies. Minä meditoin rauhasta ja rakkaudesta.

Minä en ole mies. En halua tuhota sinua.


(I'M NOT A MAN, 1972.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti