lauantai 13. toukokuuta 2023

KOHTAAMINEN

Louise Glück(1943-)

Tulit sängynlaidalle
ja istuit tuijottaen minua.
Sitten suutelit minua - tunsin
kuuman vahan otsallani.
Tahdoin sen jättävän jäljen:
se on miten tiesin rakastavani sinua.
Koska tahdoin tulla poltetuksi, leimatuksi,
omata jotakin lopussa -
vedin yöpaidan pääni yli;
punastus peitti kasvoni ja olkapääni.
Se on juokseva reittinsä, tulen reitin,
asettaen kylmän kolikon otsalle, silmien väliin.
Asetuit makuulle viereeni; kätesi liikkui yli kasvojeni
kuin olisit tuntenut sen myös -
sinun on täytynyt tietää, silloin, kuinka paljon halusin sinua.
Me olemme aina tietävä sen, sinä ja minä.
Minun vartaloni on oleva todiste.

The Encounter julkaistiin kokoelmassa The Triumph of Achilles(1985).

Olen kääntänyt alkuperäistekstin "gown" "yöpaidaksi"; se voisi olla myös leninki tai mekko.


#LouiseGlück #KirjallisuudenNobel #Kirjallisuus #Käännös #Käännösrunous #Lyriikka #Nobel #NobelinKirjallisuudenPalkinto #NobelinPalkinto #Runo #Runoja #Runokäännöksiä #Runokäännös #Runokäännös #Runosuomennos #Runot #Runous #Runoutta #Suomennos

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti