tiistai 15. lokakuuta 2024

FINVARAN METSÄSSÄ

Arthur Symons(1865-1945)

Olen väsynyt suruun ja kyyneliin ihmisten;
elämä on vain uni yössä, pelko keskellä pelkojen,
alaston juoksija eksynyt myrskyyn keihäiden.

Olen väsynyt hurmaan ja intohimoon rakkauden;
rakkaus on liekehtivä sydän, ja sen liekit kaihoavat
kunnes ne peittävät sielun savuun palon tuulisen.

Pesisin maailman tomun pehmeään vihreään tulvaan;
täällä välissä meren ja meren, keijukaismetsässä,
olen löytänyt herkän, aallonvihreän yksinäisyyden.

Täällä, keijukaismetsässä, välissä meren ja meren,
olen kuullut keijukaislinnun laulun puussa,
ja rauha joka ei ole maassa on minulle virrannut.

(In the Wood of Finvara, 1899.)

Finvara eli Finvarra, irlanniksi Finnbheara tai Finn Bheara, oli irlantilaisessa tarustossa keijukaisten kuningas nykyisen Irlannin tasavallan luoteisosassa Connachtissa.


#ArthurSymons #EnglanninKirjallisuus #EnglanninRunous #EnglantilainenKirjallisuus #EnglantilainenRunous Käännös #Käännös Lyriikka #Lyriikka #Runo #Runoja #Runokäännös #Runot #Runous #Runoutta #Suomennos

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti