sunnuntai 14. kesäkuuta 2020

ENTINEN OPPILAS

Hugo Williams(1942-)

Oppituntimme on todella typerä tänään,
aivan kuin herra Ray olisi unohtanut
kaiken mitä hän koskaan tiesi
uskonpuhdistuksesta
ja keksii kaiken itse edetessään.

Tunnen että minun pitäisi osoittaa
missä hän on mennyt harhaan,
mutta pelkään että hän on pitävä ylhäällä
joitakin harmaista hiuksistani
ja syyttävä minua huijaamisesta.

Kuinka noloa
jos osoittautuisin olevani väärässä sittenkin
ja herra Ray olisi oikeassa. Onneksi,
olen parhaimmalla luokalla
ja tulen ensimmäisenä helposti, yrittämättä,
kuten sen pitäisikin olla.

Voisin onnistua paremmin
kirjoitetun vastauksen kokeessa,
mutta jokainen katsoo ylös minuun
koska olen ollut ympäri maailmaa
ja minulla on oma vaimo ja moottoripyörä.

Pidän vanhaa koulun kaulahuiviani
jonka luulin kadonneen lopullisesti.
Ruskeat ja purppuraiset neljännekset,
tyylikkäimmät värit maailmassa.
Se oli kaulani ympärillä koko ajan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti