torstai 11. tammikuuta 2018

NÄMÄ ASIAT JOTKA RUNOILIJAT SANOIVAT

Edward Thomas(1878-1917)

Nämä asiat jotka runoilijat sanoivat
rakkaudesta näyttivät tosilta minulle
kun rakastin ja ruokin itseäni 
rakkaudella ja runoudella yhtälaisesti.

   Mutta nyt toivon, että tietäisin
oliko heidän rakkautta tosiaankin,
tai oliko minun se oikea
ja heidän jokin toinen suloinen heinä:

   Sillä varmasti en täten,
silloin tai jälkeenpäin, minä
koskaan rakastanut. Välillämme
ratkaise, hyvä Rakkaus, ennen kuin kuolen.

   Silti, että kerran rakastin
tällä yhdellä väitteellä
on hyvin selkeästi todistettu:
Minä, rakkautta vailla, olen erilainen.

These Things Poets Said julkaistiin kokoelmassa Last Poems(1918).


#EdwardThomas #Kirjallisuus #Käännös #Käännösruno #Käännösrunous #Lyriikka #Runo #Runoja #Runosuomennoksia #Runosuomennos #Runokäännös #Runot #Runous #Suomennos

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti