torstai 17. lokakuuta 2013

Nyt Maghaberryssä, täällä minä makaan.
Pysynkö täällä, kunnes kuolen
koska en alistunut vieraaseen lakiin?
Päätin taistella Eiren asian puolesta
ja en ole vieras tämän vankilan ovelle,
koska Long Keshin vankilassa olin aiemmin
likaisessa ptotestissa, saastaisessa sellissä.
Viisitoista pitkää vuotta vietin helvetissä.
Istuin aikani ja selviydyin,
mutta häkeissä kymmenen toveria kuolivat.
Nyt aikaa on kulunut ja mikään ei ole muuttunut,
koska taas kerran on minut lyöty kahleisiin.
Nyt täällä Maghaberryssä se on kuten aiemmin,
makaan alastomana ja hakaten lattiaa.
Päivittäinen kidutus vankilan henkilökunnan toimesta;
he potkivat ja lyövät minua nauraessaan.
Raakoja hakkauksia lojalistivanginvartijoilta,
nämä ihmisoikeusloukkaukset eivät pääse uutisiin,
mutta he eivät voi murtaa minua,
minä en taivu,
tulen vastustamaan loppuun saakka
koska olen irlantilainen ja vapaaehtoinen
kunnes Irlanti on vapaa.

Micky Bhoy

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti