sunnuntai 6. lokakuuta 2019

MUISTA

Christina Rossetti(1830-1894)

Sonetti

Muista minua kun olen mennyt pois,
     mennyt kauas pois hiljaiseen maahan;
     kun et enää voi pitää kiinni kädestäni,
enkä puoliksi käänny mennäkseni silti kääntyen jään.
Muista minua kun et enää päivä päivältä
     kerro tulevaisuudestamme jonka suunnittelit:
     Vain muista minua; ymmärrät
on oleva myöhäistä neuvoille silloin tai rukoukselle.
Silti jos unohtaisit minut hetkeksi
     ja jälkikäteen muistat, älä sure:
     Sillä jos pimeys ja maatuminen jättävät
     hivenen ajatuksista jotka minulla kerran oli,
paljon parempi että unohtaisit ja hymyilisit
     kuin että muistaisit ja olisit surullinen.

(Remember)


#ChristinaRossetti #Käännös #Kirjallisuus #Lyriikka #Runo #Runoja #Runokäännös #Runot #Runous

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti